Algemene voorwaarden

Wat goed!

Je huurt een Topcamper! Goed idee. Daar zijn we natuurlijk blij mee. We geven je een jonge en goed onderhouden camper mee op reis om optimaal van te genieten. De mensen die na je komen, willen hetzelfde plezier beleven. Dus dan is het wel fijn als je de camper in dezelfde staat terugbrengt. En op tijd.

Uiteraard kan er tijdens je vakantie altijd iets gebeuren. Bovendien zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden. Daarom even wat spelregels op een rijtje.

  1. Met jouw boeking ben je ook akkoord gegaan met het huurcontract en de algemene voorwaarden. Als je vertrekt, krijg je van beiden een uitdraai mee. Het huurcontract is geldig vanaf het moment dat wij de verhuur schriftelijk bevestigd hebben.
  2. Wij hebben het recht om het huurcontract te ontbinden zonder tussenkomst van een rechter.
  3. Je mag niet roken in de camper. Doe je het toch, dan brengen we € 350,- voor schoonmaakkosten in rekening.
  4. Je mag de camper niet zonder onze toestemming gebruiken op festivals, evenementen of wedstrijden.
  5. Er mag geen hond of ander huisdier mee in de camper.
  6. De bestuurder van de camper moet minstens 24 jaar zijn en minstens twee jaar rijbewijs B hebben.
  7. We vragen je ook een borgsom. Die is € 1.000,-. Dat bedrag storten we binnen twee weken na terugkomst op het rekeningnummer dat je bij het boeken hebt ingevuld. Natuurlijk alleen als de camper tiptop in orde is. Dit checken we samen bij vertrek en terugkomst. Ook controleren we de inventaris. Is er iets niet in orde? Dan verrekenen we dat met de borgsom, uiteraard met uitleg erbij. Bij diefstal van de camper houden we de volledige borgsom in. Zien we na het inleveren alsnog een schade, dan brengen we die ook in rekening.
  8. Ben je lekker op weg en kom je tot de conclusie dat je de camper langer wilt huren? Begrijpelijk! Maar dat kan alleen na een schriftelijke (lees: e-mail) bevestiging van ons.
  9. Lever je de camper later in dan we hebben afgesproken? Dan brengen we € 350,- in rekening voor de eerste dag dat je te laat bent. Elke daaropvolgende dag kost je € 250,- extra.
  10. Staat jouw camper niet klaar op de dag van vertrek? Dan krijg je geld van ons terug voor elke dag die van de huurperiode af gaat. Dat verrekenen we met het huurbedrag. Hebben we wel een andere camper voor je, dan moet je die accepteren.
  11. Valt de camper voor of tijdens de vakantie uit? Dan zijn we daar niet voor aansprakelijk.
  12. Wil je de camper weer netjes inleveren? Dat betekent van binnen en van buiten schoon, met een lege afvalwatertank, een lege toiletcassette en een volle brandstoftank. Moeten we naderhand zelf schoonmaken, dan brengen we dat in rekening: buitenkant € 95,-, binnenkant € 95,-, vuilwaterafvoer € 45,-, toiletcassette € 95,-, brandstoftank vullen € 50,- + kosten brandstof.
  13. Wil je sowieso dat we de binnenkant voor je schoonmaken? Geef dit dan aan bij het boeken. Voor de buitenkant kun in een wasstraat terecht. Wij hebben een paar adressen voor je waar je korting krijgt.
  14. Kom je met de auto je camper ophalen? Dan kun je die gratis bij ons parkeren, maar dat is wel op eigen risico.
  15. Ben je op pad en gaat er iets stuk of heb je schade? Geef het dan op dezelfde dag nog aan ons door. Dan hebben wij de tijd om reservemateriaal te bestellen of reparaties voor te bereiden. Wil je onderweg iets laten repareren? Overleg dat dan vooraf met ons en wacht onze schriftelijke toestemming af, anders zijn de kosten voor jezelf.
  16. Je bent zelf aansprakelijk voor diefstal, schade of verlies van de camper. Ook voor schade die de verzekering niet dekt, zoals joyriding of rijden onder invloed.
  17. Alle kosten die je onderweg maakt voor brandstof, tol, parkeren, olie of gas zijn voor jouw rekening.
  18. Krijgen we na het inleveren van de camper een bekeuring of een rekening voor tol binnen uit jouw huurperiode? Dan brengen we dat bedrag alsnog in rekening, verhoogd met € 20,- administratiekosten.
  19. Van onze verzekeraar moesten we een gps-systeem inbouwen. Daar doen we alleen een positiebepaling mee in noodgevallen of als de verzekeraar navraag doet.
  20. Wil je annuleren? Doe dat dan via e-mail. De annulering is pas geldig nadat wij die hebben bevestigd. Die bevestigingsdatum is geldend.
  21. Krijg je geld terug bij annulering? Jazeker. Dat gaat volgens deze verdeelsleutel:
    1. tot 10 weken voor vertrek: 75% van het huurbedrag.
    2. tot 6 weken voor vertrek: 50% van het huurbedrag.
    3. tot 2 weken voor vertrek: 10% van het huurbedrag.
    4. laatste twee weken voor vertrek: 0% van het huurbedrag.
  22. Onze campers zijn casco verzekerd. Jouw eigen risico is € 1000,-. Maak je schade aan de camper door drank, medicijnen of andere redenen die jouw rijvaardigheid hebben beïnvloed? Dan brengen we de volledige schade aan jou in rekening.
  23. Wil je het eigen risico afkopen? Dan hebben we tips voor je. Laat het ons weten.
  24. Tank je de verkeerde brandstof of doe je brandstof in de watertank? Dan moeten we die schade helaas in rekening brengen.

Zoals je ziet, zijn dit vrij standaard spelregels. Helaas zijn die nodig voor de verzekering en omdat er ook nog steeds mensen zijn die het niet zo nauw nemen met de afspraken. We hopen dat je hiervoor begrip hebt. Een prettige reis!